top of page

Algemene voorwaarden

Onderstaande algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten bij Bovalia. 

 

Bovalia behoudt zich het recht om:​

  • Een hond of klant te weigeren.

  • Prijswijzigingen door te voeren.

  • Het reglement aan te passen wanneer we dit nodig achten.

​

Bovalia weigert services aan:

  •  loopse teven en/of teven die loops gaan worden tijdens een dienst. Indien de hond toch loops wordt tijdens een dienst, is de eigenaar verplicht om de hond onmiddelijk te komen ophalen of om onmiddellijk een alternatieve opvang te zoeken. Ook kan Bovalia niet verantwoordelijk worden gesteld bij zwangerschap.

  • zieke honden die besmettelijk (kunnen) zijn voor anderen.

  • honden die gevaarlijk kunnen zijn voor mensen en/of dieren.

  • ongevaccineerde en/of ongechipte honden.

​

De klant heeft het recht om het contract stop te zetten als hij niet akkoord gaat met wijzigingen die door Bovalia worden doorgevoerd.

​

Reservering en betaling:

  • Reserveren kan via mail (kato.bovalia@gmail.com) of via Whatsapp (+32477714431). Een reservering is pas geldig als u een bevestiging heeft gekregen.

  • Betalingen worden ten laatste 3 werkdagen voor de start van een dienst overgeschreven naar BE84 9734 4114 8859 met vermelding van de naam van de hond en de startdatum van de dienst OF contant betaald bij de start van de dienst.                       

  • Als u een dienst vroeger beëindigt dan voorzien, is er geen terugbetaling.

​

Verplicht:

  • Voor nieuwe klanten is een gratis kennismakingmoment verplicht.

  • De hond is max. 1 maand voor de dienst behandeld tegen teken en vlooien.

  • De hond is max. 3 maanden voor de dienst ontwormd.

  • De eigenaar is verplicht eventuele ziekten of gebreken van de hond te melden voor de start van de dienst. Eventuele kosten die voortvloeien uit het niet melden, zijn voor de eigenaar.

  • Het ingevulde en ondertekende afsprakenformulier (dat krijg je bij het kennismakingsmoment of kan je aanvragen via mail).

​

Gezondheid en gedrag:

  • De klant houdt Bovalia steeds op de hoogte van de huidige gezondheid van uw hond.

  • Ook zaken uit het verleden die belangrijk kunnen zijn, moet u vermelden.

  • Indien uw hond ongepast gedrag (heeft) vertoont, moet u dit melden. Zo houden we het voor iedereen veilig.

  • Bovalia is niet verantwoordelijk voor onderliggende medische problemen.

  • Indien uw hond tijdens een oppasperiode medische hulp nodig heeft, zal er getracht worden naar uw dierenarts te gaan. De klant noteert de contactgegevens van de dierenarts voor de start van de oppasperiode. Indien het niet mogelijk is om naar uw dierenarts te gaan, wordt er naar een andere dierenarts gegaan. Indien mogelijk wordt u eerst gecontacteerd. Laat op voorhand duidelijk weten wat u wel en niet wilt in zo'n situatie.

  • Bovalia is niet verantwoordelijk bij een uitbraak van kennelhoest.

  • Hoewel Bovalia er alles aan doet om eventuele veiligheidsrisico’s te beperken/vermijden, zijn er bepaalde risico’s. De eigenaar wordt geacht deze risico’s te kennen en te begrijpen.

  •  Alle eventuele medische kosten, erelonen en speciale kosten in het belang van de hond of voortvloeiend uit schade veroorzaakt door de hond, inbegrepen verwondingen van andere dieren of medewerkers van Bovalia, zijn ontegensprekelijk ten laste van de eigenaar en moeten worden vergoed bij het einde van de dienst of oppasperiode.

​

Materiaal:

  • De klant voorziet alles wat de hond nodig zou kunnen hebben tijdens een dienst. (Denk aan een geschikte leiband, halsband en/of harnas, voldoende poepzakjes, voldoende eten, handdoeken, een borstel, een speeltje...)

  • Indien uw hond extra's nodig heeft (snoepjes, medicatie, puppypads, een muilkorf, een jas, schoentjes, een buggy/rugzak, een ergonomisch kussen, shampoo,...) voorziet u die ook.

  • Bovalia mag eigen materiaal gebruiken indien dit voor Bovalia of voor uw hond beter werkt.

  • Als u vragen hebt over (trainings)materiaal, mag u Bovalia steeds contacteren via kato.bovalia@gmail.com of via Whatsapp (+32477714431).

​

Foto's:

Tijdens een dienst kunnen er foto's gemaakt worden. Deze foto's kunnen gebruikt worden voor reclamedoeleinden (bijvoorbeeld op Instagram, Facebook, flyers,...). Indien u niet wilt dat u en/of uw hond en/of de naam van u en/of uw hond gebruikt wordt, laat u dit voor de eerste dienst weten.

​

Belangrijk:

Indien u de hond niet terugneemt na een dienst, niet thuiskomt op het einde van een oppasperiode en/of de hond niet wordt opgehaald op het afgesproken moment, zal Bovalia de eigenaar aanmanen om de hond alsnog terug te nemen. Als er 3 dagen na het verstrijken van de afgesproken afhaaldatum nog geen contact is geweest met de eigenaar, volgt een laatste aanmaning per aangetekende brief. Indien hieraan geen gevolg wordt gegeven binnen de 14 dagen staat dit gelijk aan het feit dat u afstand doet van de hond en heeft Bovalia het recht om de hond naar een asiel te brengen of ter adoptie aan te bieden. De eigenaar zal nog wel gehouden zijn om deze dagen tegen het dubbele van het overeengekomen tarief te vergoeden.

Oppasperiodes aan huis

Deze paragraaf is bedoeld voor de oppasperiodes aan huis.

Oppasperiode aan huis

Tijdens een oppasperiode wordt er bij u thuis gelogeerd, zodat uw hond zijn normale routine kan behouden. We doen ons best om zoveel mogelijk tijd bij uw hond te besteden, maar hij/zij moet een korte periode alleen kunnen blijven.

Het huis

De klant laat het huis aan de start van een oppasperiode hygiënisch achter.

De klant beschrijft duidelijk hoe bepaalde ruimtes/apparatuur/materiaal gebruikt moeten worden.
De klant beschrijft duidelijk welke ruimtes/apparatuur/materiaal NIET gebruikt mogen worden.

De klant beschrijft eventuele gebreken en hoe daarmee omgegaan moet worden.
De klant legt uit hoe afval gesorteerd moet worden en wanneer/hoe het wordt opgehaald.

De klant geeft naast zijn/haar eigen contactgegevens ook de contactgegevens van een vertrouwenspersoon die Bovalia mag contacteren.

Bovalia is niet aansprakelijk voor schade die de hond aanbrengt aan spullen in het huis of aan het huis zelf.

Bovalia is niet verantwoordelijk voor onderliggende gebreken van het huis of materiaal.

De hond

Tijdens een oppasperiode wordt de normale routine van uw hond zoveel mogelijk behouden. Tijdens de wandelingen worden de activiteiten aangepast aan wat uw hond nodig heeft en wat Bovalia kan bieden. Er kan bijvoorbeeld worden gewandeld, gelopen, gespeeld, gerust, gezwommen,... Het welzijn van uw hond staat steeds voorop.
De klant beschrijft duidelijk de dagelijkse routine, de eet- en slaapgewoonten van de hond.

Als uw hond medicatie nodig heeft, legt u deze klaar. Schrijf de naam van uw hond op de verpakking en vermeld in het afsprakenformulier welke medicatie moet worden gegeven, op welke tijdstippen en in welke hoeveelheid.

​

Leg het vaccinatieboekje van uw hond klaar. Dit moet telkens opnieuw, bij elke oppasperiode. Als het boekje ontbreekt of de hond niet in orde is met één of meerdere van zijn inentingen zal Bovalia de hond en/of de dienst weigeren. Een betaald voorschot zal in dit geval niet worden terugbetaald.

Prijs en annulering

Een oppasperiode kost 60 euro/24u. (Een begonnen 24u wordt aangerekend als 24u.)

Er wordt een surplus gevraagd van + 5,00€ op Belgisch feestdagen.

Bij reservering wordt een voorschot van 20% van het totaalbedrag gevraagd. Pas na ontvangst van dit voorschot is de reservatie definitief. Dit voorschot wordt niet teruggegeven tenzij overmacht kan worden aangetoond of de reservatie meer dan 60 dagen voor aanvang van het verblijf wordt geannuleerd.

Het volledige bedrag moet ten laatste 3 werkdagen voor het verblijf op BE84 9734 4114 8859 worden overgeschreven met vermelding van de naam van de hond en de data van de oppasperiode OF contant worden betaald bij de start van de oppasperiode.

Trainingen

Deze paragraaf is bedoeld voor de trainingen.

Training

Een training duurt 60 tot 90 minuten en kan zowel doorgaan bij u als op neutraal gebied.

Prijs en annulering

Een training kost 60 euro + eventuele verplaatsingskosten.
U kan gratis annuleren tot 24u voor de start van de training.
Annuleert u later? Dan betaalt u toch voor de training. Het voorbereidingswerk kost tijd. Vandaar dat u de laatste 24u niet meer gratis kan annuleren. We hopen dat u dit begrijpt.

Daguitstap en privéwandeling

Deze paragraaf is bedoeld voor de diensten daguitstap en privéwandeling.

Daguitstap of privéwandeling

Een privéwandeling duurt ongeveer 30 minuten (kan wat uitlopen).

Een daguitstap duurt 4 tot 8 uur afhankelijk van de hond, het weer, de locatie en andere factoren.

Prijs en annulering

Een privéwandeling kost 20 euro per wandeling.

U kan een wandeling gratis annuleren tot 24u voor de wandeling. Annuleert u later? Dan betaalt u toch voor de wandeling tenzij u overmacht kan aantonen.


Een daguitstap kost 65 euro.
Voor een daguitstap wordt een voorschot van 20% gevraagd. Pas na ontvangst van dit voorschot is de reservatie definitief. Dit voorschot wordt niet teruggegeven tenzij overmacht kan worden aangetoond of de reservatie meer dan 60 dagen voor aanvang van de daguitstap wordt geannuleerd. De overige 80% moet ten laatste 3 werkdagen voor de daguitstap worden overgeschreven naar BE84 9734 4114 8859 met vermelding van de naam van de hond en de data van de oppasperiode OF contant worden betaald bij de start van de daguitstap.

Overig

De verantwoordelijke voor de verwerking, Kato Grupping, respecteert de Belgische wet van 8 december 1992 met betrekking tot de bescherming van het privéleven in de verwerking van de persoonlijke gegevens.
De door u meegedeelde persoonsgegevens zullen gebruikt worden voor volgende doeleinden:

- communicatie over beschikbaarheden en de wachtlijst

- communicatie over hoe een dienst zal verlopen/verloopt/is verlopen en alles wat hierbij komt kijken


U beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie van uw persoonsgegevens. Mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart) kunt u via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan Bovalia (Callensstraat 33, 2600 Berchem, kato.bovalia@gmail.com) gratis de schriftelijke mededeling bekomen van uw persoonsgegevens. Indien nodig kunt u ook vragen de gegevens te corrigeren die onjuist, niet volledig of niet pertinent zouden zijn.

U kan zich kosteloos verzetten tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing. Hiertoe kan U zich steeds richten tot Bovalia; kato.bovalia@gmail.com.

Via dat mailadres kan u ook vragen welke gegevens wij over u verwerken en ze verbeteren of laten wissen, of ze vragen over te dragen.
Uw gegevens worden bewaard tot 5 jaar na uw laatste aanvraag voor een dienst.
De betrokkene heeft de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Privacy Commissie indien hij/zij meent dat zijn/haar persoonsgegevens foutief worden verwerkt.

bottom of page